Fortsätt till huvudinnehåll

Blodkrafter

Båda händerna slog in i barkträdet medan huvudet föll mellan dem. Tungt som tio kilo järn dinglar det nu stumt och jag står kvar. Det finns ingen mening längre, jag försöker så gott det bara går att pressa fram en sådan. Tar i från rötterna men bladen vissnar då bara mer. Alla där hemma talar så gott om det goda, hur viktigt det är att jag håller mig till just det riket. Det onda och dåliga talar de däremot inte alls mycket om. Hemlighetsstämplat och sammanslutet med sigill. Det dröjer inte långt nu innan jag ger upp den här kampen som inte leder någon stans. Slutar simma motströms och absorberas av kraften som ödet tilldelat mig. Den är stark och jag känner det i varje litet kroppsligt skrymsle, hur jag behöver falla ner i framstupat sidoläge och andas ett slag. Det själsliga blir fysiskt och jag får en helhet av tomhet. Paradoxalt. Det är det ultimata lidandet jag befinner mig i. Solnedgången dog permanent framför mina ögon. Alla de andra i byn ser den stiga upp och åter igen åter. För tillfället går jag balansgång med deras behov tippande till höger, och min värdighet gungandes åt vänster. Min vision, den om att prisas högre i svärtans ögon är inte en målmedvetenhet som går hem där hemma, nej tvärtom så bankar de med knytnävarna i hysteri. Skriker sig in i pansardräkter som automatiskt ska bringa en maktposition. De får då bara makt över min förvirring och låtsasspelar som stödkrage, som om jag på något sätt vore trasig i stommen. Alla blir dock inte till förgrymmat rabiessmittade odjur. Nej, det finns en andra version jag blivit bemött av minst lika många gånger till antal. De är istället nedstämda och tystlåtna, går med skrapande sandaler i gruset eller stirrar bedjande rakt igenom mig. Känns som att ligga på en sträckbänk med tiden som verktyg. Vet inte vilka som beter sig mest illa.
Skammen växer i mig utan att jag fått en förklaring till varför, jag ska på något underligt vis ändras utefter deras protokoll. Att jag är inknuffad i min egen livsbubbla tycks inte alls beröra dem, nej de tittar på mig nedlåtande och suktar efter att få styra mig som en docka utan vingar. Varför skulle någon veta mer än den andre undrar jag. Det spelar ingen roll hur mycket de påstår att de faktiskt bryr sig om mig. Motsatsen bevisas i mitt tycke när de känner sig hotade av min vädrade åsikt. Att de vågar kalla sig människor när de inte tror på mina mål. De vill inte alls sätta sig in i det, min situation. Istället suktar de efter att byta plats med min offerroll. En trofé av girigt gift. Om någon skulle stå vid min sida oavsett viljekraftens väderstreck på min kompass, ja då hade det förmodligen känts bättre. Men vad vet jag , kanske är jag förövaren. En elak människa som inte vet bättre. Jag kommer ingen vart mellan de två polerna. Inget känns inbrottssäkert. Det är här ini som paniken uppnår resa sig till nya dimensioner. Det är inte ett romantiskt mörker längre. Numer härjar paniken som en spindel utmed hela kött-kostymen. River och skriker mig till vanvett. Det är utan tvekan det mest hopplösa tillstånd jag någonsin behövt existera i. Vakuumpackad som en rymd i miniatyr. Ingen utväg syns då allt är disigt så som rivigt vävda regnmoln skulle sett ut. När panikslagen träffar mig rakt i magen, tappar jag både andan och balansen. Ingen väg ut eller in. Här är skammen så påtaglig att snaran är mig ovärdig. Fastnat i ett mellanrum. Hjälp

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

STOCKHOLM EN DEL AV VÄRLDEN SOM VÄRLDEN EN DEL AV STOCKHOLM

Dagar i Stockholm, dagar som andra, dagar är minnen och blott bara där det var. Nu är en annan tid, som tas ifrån mig på nytt om vart annat. Med nya vetskaper om molekylstråleetepaxi och MOVPE förstår jag nu inget mer än innan, precis som alltid med alltet. Det hela är delar av små betydelselösa ting, föremål och känslor vi ej kan peka ut utan bara gnugga ihop likt ett barns lekar med händer. Konst och poesi är det vackraste i världen trots att endast en bråkdel är beskådad. Jag vet det för jag har rätten att tycka som jag behagar, såvida inte normer bryts av. Lite som yttrandefriheten. En dag som var blev min känsla förvandlad av ett rosa trollspö. Glitterprinsessa löd de magiska orden och verklighet kombinerades med önskan. Jag tänker inte lika mycket på invecklingar i långa timmar som i andra. Det finns en behaglig tomhet, som om mitt land vore styrelöst men ändå funktionellt.

En ny världsorientering, Del 1

Det är ett nytt sätt att viska på i det upphöjda och gåtfulla. Kommunikationen mellan en magi och en människas uppfattning väver band av ädelrik sort. För stark att bryta och för exceptionell för att glömma. Mycket svår att gömma undan när någon väl hittat det, då det ligger under huden till alla kroppar som bär med sig öppenhet och sans. Att träna upp kommunikationen och inte bara använda sig utav magin som ett verktyg. Istället bli ett med den då det blir en vänskap som måste hållas efter och vårda. Laslienama och hennes kraft Kueh var de första från urminnes tider att få en av de starkaste reaktioner mellan magi och människa. Invånana kallade dem Assinesz (ett djupare ord för evig kärlek som används på en mycket helig nivå och sällan brukas slösaktigt). De har än idag stor betydelse för folket då det inspirerat många att ge mer hän åt sin magiska kontakt. Ur Kuehs magi och Laslienamas vilja fick vi, byn på andra sidan Ockrabergen, andan och styrkan till att påbörja bygge

Vilket mått håller måttet?

Ser sanningen i brunögat... Den absoluta sanningen är klurig att sätta fingret på. Den känns lite så som ett blött duggregn kan göra emot en naken hud. Här tycks temperaturen i kroppen upplevas relativ till sin omgivning; huvudrätten är en tvådelad vilja som behöver en motståndare för att existera. När vinnaren ropats upp så upphör inte spelet att gälla så som det kan tyckas, nej enligt min prototyp så är just den matchen viktig för att alls kunna avgöra helheten. Även om personen inte minns just allt så har minnet funnit sin egen väg att tala ut sig genom personen i fråga. Nostalgiska känslor och fasa kan slåss om en medalj i minneslunden.    Dock blir det trixigt när det finns två valörer som vill strida för en vinst som uppskattats till ovärderlig. Oavsett vilka valörer här i livet du satsar med eller vilka du åtrår, så ligger en ny upplevelse runt varje hörn. Tar bort kanterna för att inte bli stött... Ett mätverktyg  för sanningens helhet är förmodligen inte listad. Precis so